23 september 2011



Tonight's the night my friends, it's Friday again and as some of you already know when me and Friday hook up, some shit ALWAYS goes down.

Let's see how much trouble we can avoid today, seeing as i'll be indoors tonight instead of the usual outdoor activities. Dis gun be gud, already packed down the sound system, which btw is super heavy lol. Dunno how i'm gonna carry this shiet all the way over to the other side of town. Hmm. Back is gonna kill me haha. 

Then later out to the booze store, this weekend is GOMAD, get fucked, get funked and get crunked. 

How appropriate that the first official day of the fall/winter solstice or whatever its called is marked by falling debris from space. Hopefully we none of us, including you out there, will be hit by the NASA satellite that is supposedly going to hit the earth surface today. It weighs over 5 tons (that's in kilograms btw), and is comprised of 26 different parts which, as far as I know or believe have split up or will split up when entering the Earths atmosphere? Oh we shall see! Btw, this piece of floating metal is as old as me, if not older lol. Crazy!

A quick extract from Wiki here;

"The Upper Atmosphere Research Satellite (UARS) is an orbital observatory whose mission was to study the Earth’s atmosphere, particularly the protective ozone layer. The 5,900-kilogram satellite was deployed from Space Shuttle Discovery during the STS-48 mission in September 1991. UARS entered orbit on 15 September 1991 at an operational altitude of 600 kilometers, with an orbital inclination of 57 degrees.
The original mission duration was to be only three years, but in June 2005, 14 years after the satellite's launch, six of its ten instruments were still operational. The George W. Bush administration reduced funding for the Earth Science Enterprise, but increased concerns for ozone depletion in the scientific community made the de-commissioning of UARS controversial. UARS was decommissioned in 2005, and a final orbit-lowering burn was performed, followed by the passivation of the satellite's systems, in early December 2005. On October 26, 2010, the International Space Station performed a debris-avoidance maneuver in response to a conjunction with UARS."

"Yeah thats some chill shiet" - Rock, Heltah Skeltah.

3 kommentarer:

  1. was looking out of my window yesterday trying to notice any light in the sky... nothing :(
    + followed

  2. Reminds me of Donnie Darko, random debris falling to the ground like that